وقتی میگیم "تهاتر خدمات" از چی صحبت می کنیم؟

وقتی میگیم

معاوضه خودرو، معاوضه ملک و وسایل گوناگون برای اکثر مردم شناخته شده است. اما تعداد کمی هستن که با تهاتر خدمات آشنا باشن و یا اون رو تجربه کرده باشن. بذارین با یک مثال موضوع رو بیشتر باز کنیم.

فرض کنید به دلیل کاهش درآمد خانواده ها و مشاغل، کارهای ارجاعی برای یک لوله کش کم شده باشه. یعنی افراد برای صرفه جویی در هزینه های خود، سفارش کارهای تعمیراتی و ترمیمی رو به زمان مشخصی در آینده موکول می کنن. در حالت رایج، این لوله کش دچار کاهش و یا حتی قطع درآمد میشه و برای امرار معاش، ممکنه به فکر تغییر شغل بیفته. اما بذارین ببینیم واقعا راه حلی برای ایجاد کار برای این دوست لوله کش وجود نداره؟

هدف ما از کار کردن چیه؟ غیر از اینه که بخشی از درآمدمون رو برای تهیه غذا و لباس و وسایل زندگی روزمره هزینه می کنیم؟ خب اگر جایی یا کسی حاضر بشه که بجای حق الزحمه در قبال کاری که برای اون انجام میدیم، همین نیازهای غذایی و پوشاک و وسایل رو برامون تامین کنه، بهتر از بیکار موندن نیست؟ اینطوری، هم اون بنده خدا مجبور به خرج کردن پولش نیست و هم ما تونستیم کار مفیدی انجام بدیم و بخشی از نیازهای زندگی خودمون رو برطرف کنیم.

 

 

 

احسان کارمند فرودگاهه و هر دو روز، یک روز استراحت داره. علاقه شخصی خودش از بچگی به نجاری و کار با چوب بوده و برای همین هم با پس اندازهایی که جمع کرده بود، یه کارگاه نجاری جمع و جور توی زیرزمین منزل پدری راه انداخته و در روزهایی که سرکار نمیره سفارشهای همسایه ها و فامیل رو انجام میده.

جالبه که احسان، برای خیلی از وسایل و تجهیزاتی که الان داره پولی نداده. مثلا پارسال دستگاه فرزش سوخت و اون لحظه، پولی برای خرید دستگاه نو نداشت. چند روزی که از این اتفاق گذشته بود، همکارش آقای دانایی، ازش خواست تا به پسرش، اصول اولیه نجاری رو بصورت خصوصی آموزش بده و هزینه ش رو هم با کمال میل پرداخت میکنه. از اونجایی که احسان از یک طرف روش نمیشد بابت این آموزش پول بگیره، و از طرف دیگه میدونست که آقای دانایی یک فرز توی خونه داره که استفاده ای ازش نمیشه، فکری به سرش زد و پیشنهاد داد که بابت آموزش خصوصی، آقای دانایی دستگاه فرزش رو به احسان بده که آقای دانایی با خوشحالی قبول کرد.

این تجربه باعث شد که احسان این روش رو ادامه بده. مثلا دو هفته پیش، با تعویض لولاهای کابینت همسایه سر کوچه، تونست یک عینک ایمنی خوب بگیره. ماه پیش هم، یکی از باتریهای یدکی دریل شارژی رو به یک کابینت ساز داد و بجاش یک تیغه اره گرفت. گوشی ایمنی که احسان الان داره از استفاده میکنه، نتیجه معاوضه با دو تا مته الماسه هست که توی جعبه ابزار قدیمی خودش پیدا کرده بود و سایزش به کارش نمی اومد و اونا رو به ابزارفروشی که همیشه ازش جنس میگیره داد.

این روزها کار احسان خیلی راحتتر شده و میتونه از طریق سایت cheebachee.com به بقیه پیشنهاد بده که در قبال کارهای ساخت و تعمیرات نجاری، بجای پول چه چیزایی رو میتونه از اونها قبول کنه.

چی با چی محلی است برای معاوضه و تهاتر کالا، خدمات و املاک

در سایت چی با چی، شما حتی میتونین کاری رو که انجام میدین با کاری که فرد دیگه ای انجام میده تهاتر کنین. مثلا اگر به مثال دوست لوله کش خودمون برگردیم، اون میتونه در مقابل خدمات لوله کشی منزل، درخواست صدور بیمه شخص ثالث برای موتورش، نقاشی یک اتاق از خونه اش، تعمیر کفش و کیف، تعویض شیشه پنجره، و یا هر چیز دیگه ای رو بده. اگر هم ارزش این خدمات با هم تفاوت داشت، جای نگرانی نیست. می تونن با هم توافق کنن که یکی از دو طرف، مازاد هزینه رو تقبل کنه و اصطلاحا یه چیزی سر بده.

پس همین الان بصورت کاملا رایگان شانس خودتون رو برای پیدا کردن یک کار تمام وقت یا پاره وقت، در قبال تهاتر با خدمات یا کالای یک شخص یا شرکت دیگه، امتحان کنین. اگر هم سوالی داشتین، از طریق بخش تماس با ما، با کمال میل در خدمت شما هستیم.

 

تهاتر خانه معاوضه نقاشی می تونم معاوضه خدمات حسابداری خیاطی بلدم تهاتر خدمات مکانیکی انجام می دم آموزش بنایی تهاتر کشاورزی معاوضه نجاری تدریس خصوصی تهاتر آپارتمان تهاتر املاک تدریس تهاتر زمین
آخرین مقالات

مقالات مشابه