روش جستجو در چی با چی

روش جستجو در چی با چی

چی با چی، یک بازار عمومیه؛ با این تفاوت که توی این بازار، میتونید تمام یا بخشی از ارزش یک کالا، خدمات یا ملک رو با چیزی بجز پول تسویه کنین. یافتن موارد پیشنهاد شده برای معاوضه هم تنها با چند کلیک امکان پذیره. در نهایت میتونید بطور مستقیم با دارندگان چیزی که دنبالش هستین، مذاکره و درخواست اطلاعات بیشتر کنین.
وقتی که وارد اپ چی با چی میشین، صفحه ای شبیه به شکل زیر رو میبینین:

اگر به سمت پایین صفحه حرکت کنین، آگهی های کاربران رو بدون دسته بندی و فقط به ترتیب تاریخ ثبت، خواهید دید. با کلیک کردن روی هر آگهی، قادر به مشاهده جزئیات اون آگهی خواهید بود. جزئیات هر آگهی در دو بخش به شما نشون داده میشه: چیزی که از سمت آگهی دهنده ارائه شده (داشته) و چیزی که آگهی دهنده در جستجوی اونه (خواسته).

داشته آگهی دهنده با نوار قرمز و خواسته او با نوار سبز مشخص شده. در بالای صفحه، آیکونی به شکل قلب هست که توسط اون میتونین آگهی رو برای مراجعات بعدی، نشون کنین. در کنار اون، آیکونی به شکل سه نقطه عمودی هست که با زدن اون، قابلیت به اشتراک گذاری یا گزارش آگهی فعال میشه. در پایین صفحه هم، این امکان رو دارین که اطلاعات تماس آگهی دهنده رو ببینین، برای او پیام متنی بفرستین، و یا در محیط اپ چی با چی، با او چت کنین.

در قسمت خواسته، میتونین از چیزی که آگهی دهنده به دنبال اونه، مطلع بشین.

توجه داشته باشین که الزامی وجود نداره که خواسته و داشته حتما از یک دسته بندی یکسان (کالا| خدمات| املاک) باشند. بطور مثال میتونید یک مهارت (مثلا تدریس خصوصی) رو با کالا (یک جفت تایر) و یا یک کالا (مثلا اتومبیل شاسی بلند) رو با املاک (مثلا آپارتماون) معاوضه کنین. حتی تهاتر خدمات با املاک هم امکان پذیره (حق الوکاله پرونده های بزرگ با مغازه تجاری).

در نوار پایین صفحه، تعدادی میانبر برای عملیات مختلف در اپ دیده میشه:

اگر از سمت راست شروع کنیم، اولین میانبر (اتاق من) فضای شخصی و اختصاصی شما در اپلیکیشن هست که به ساده ترین روش ممکن و تنها با شماره موبایل شما، امکان ایجاد حساب کاربری شخصی رو میده.

بعد از ایجاد و ورود به حساب کاربری، شما میتونید لیست آگهی های ثبت شده خودتون، آگهی های نشان شده از کاربران دیگه و آگهی های دیده شده خودتون رو ببینین. دو مورد آخر، بدون ایجاد حساب کاربری هم ممکنه و اطلاعات مربوط به دستگاه فعلی شما رو نشون میده.

دومین مورد از سمت راست، شما رو به انتخاب دسته بندی آگهی ها هدایت میکنه:

سه مورد اول این لیست، به اندازه کافی گویاست. با انتخاب مورد چهارم (خودت بگو) آگهی هایی به شما نشون داده خواهد شد که آگهی دهنده، یکی از دو طرف آگهی معاوضه خود رو باز گذاشته است. به این معنی که :

  • آگهی دهنده خواسته مشخصی رو اعلام کرده و منتظر دریافت پیشنهاد کاربران برای چیزی که نیاز دارند میمونه.
  • آگهی دهنده، چیز مشخصی رو ارائه کرده و منتظره ببینه سایرکاربران، چه چیزی رو در مقابل اون پیشنهاد میدن.

لوگوی چی با چی در وسط نوار پایین صفحه برای این هست که شما رو از هر مرحله ای که در اون هستین، به صفحه اول اپ هدایت کنه. دو آیکون سمت راست اون هم همونطور که از عنوان اونها مشخصه، برای ثبت آگهی جدید و ورود به فضای چت استفاده میشن.

قطعا موافق هستین که جستجوی دستی به دنبال یک پیشنهاد معاوضه خاص از طریق بالا و پایین کردن صفحات پر از آگهی، کاری بسیار وقت گیر و خسته کننده هست. به همین دلیل، ما سیستمی برای جستجوی هدفمند آگهی در سایت رو برای شما طراحی و پیاده سازی کردیم.

بهتره با فرض یک معاوضه، نگاهی به فرایند جستجوی آگهی بندازیم. فرض کنین که چند ماه پیش یک دوچرخه خریدین و حالا احساس می کنین که مسیر تردد شما در شهر بصورتی نیست که بتونین از اون استفاده کنین و وقت کافی برای استفاده ورزشی یا تفریحی از اون رو هم ندارین. از طرفی مدتها در فکر داشتن یک آکواریوم برای نگهداری از ماهیهای زینتی بودین اما بودجه کافی برای اون فراهم نمیشه. بذارین ببینیم چی با چی میتونه کمکی به شما در این زمینه بکنه یا نه؟

جستجو با کلمات کلیدی

برای این کار، کافیه در کادر سفیدرنگی که در بالای صفحه دیده میشه، عبارت جستجوی خودتون (دوچرخه) رو تایپ کنین. از اونجا که شما به دنبال تهیه دوچرخه هستین، باید دکمه "کی میخواد؟" رو بزنین تا آگهی هایی که دوچرخه در قسمت خواسته اونها اومده رو ببینین:

نتایج بدست آمده، آگهی هایی هستن که کاربران در اونها اعلام کردن که مایل به داشتن یک دوچرخه در قبال ارائه چیزی دیگه هستن. حالا باید در بین این نتایج، ببینین که آیا آگهی دهنده ای وجود داره که آکواریوم داشته باشد؟ پس در کادر سفیدرنگی که در این صفحه ظاهر شده و داخل اون عبارت "معاوضه با..." میبینین، داشته خودتون رو وارد و دکمه "پیدا کن" رو بزنین:

تبریک! یک آگهی با موضوع معاوضه آکواریوم با دوچرخه در چی با چی وجود داشت. حالا میتونین روی آگهی کلیک کنین تا جزئیات اون و اطلاعات تماس آگهی دهنده رو ببینین:

اگر مایل بودین که نتایج جستجوی خودتون رو در استان یا شهر خاصی مشاهده کنین، کافیه دکمه آبی رنگ با برچسب "مکان آگهی ها" رو بزنید و از لیست نشون داده شده، ابتدا استان مورد نظر و در مرحله بعد با فیلتر شهرها، شهر مورد نظر در اون استان رو انتخاب کنین.

جستجو در دسته بندی ها

روش دیگه برای پیدا کردن آگهی موردنظر، جستجو بین آگهی های موجود در یک دسته بندی هست که طبعا زمانبرتر از جستجو با کلمات کلیدی خواهد بود.

در مورد مثال بالا، باید به دسته بندی کالا بریم. آکواریوم در دسته بندی "خانه و آشپزخانه-> حیوانات-> تجهیزات آبزیان" قرار میگیره و نتایج، شبیه به شکل زیر هستن:

 

  

آخرین مقالات

مقالات مشابه