فوت و فن معاوضه گوشی موبایل

فوت و فن معاوضه گوشی موبایل

 

هر کسی رکوردهای شخصی در زندگی خودش را دارد و من احتمالا از رکوردداران تعویض گوشی موبایل هستم: سه بار در عرض دو سال! با گوشی آیفون 4 شروع کردم که در عرض چند ماه، آن رادر یک سفر از من دزدیدند. با بغضی در گلو، یک گوشی 4S خریدم که بعد از چند ماه، به سیستم عامل اندروید علاقمند شدم و آن را با یک سامسونگ S3 عوض کردم و نهایتا باز هم با تعویض آن با یک 5S مجددا مهاجر به سیستم عامل iOS شدم. هرچند در میانه های کار، گوشیهای من تجربه یک صفحه شکسته و چند بار سقوط از ارتفاع را از سر گذراندند، اما می توانم با افتخار بگویم که حالا مشاور خوبی برای متقاضیان معاوضه گوشی هستم. الان هم میخواهم شما را با مراحل یک معاوضه موفق آشنا کنم.

چه میخواهید؟

با این همه برندها و مدلهای مختلف گوشی که در بازار ریخته، واقعا سخت است که بتوانید آن چیزی را که واقعا به آن نیاز دارید، بدون گیج شدن در میان انبوه انتخابها، گزینش کنید. اینکه اصلا نیاز به گوشی هوشمند دارید و یا یکی از مدلهای قدیمی و کلاسیک برایتان کافی است؟ (البته پیشنهاد من همیشه گوشی هوشمند است) چه سیستم عاملی برای شما مناسب است؟ چه رنگی را می پسندید؟ امکانات دیگری مثل حافظه، قابلیت بروزرسانی سیستم عامل، دوربین و موارد مشابه هم قطعا در انتخاب شما نقش خواهد داشت.

پس قبل از هر اقدامی، اول سری به اینترنت بزنید و امکانات گوشی های مختلف را بررسی و نظرات کاربران را هم مطالعه کنید. یک مرجع خوب و باسابقه برای این تحقیق، سایت mobile.ir است که تقریبا تمام مدلهای موبایل موجود در بازار را پوشش می دهد.

داخل بازی شوید!

حالا جستجوی خود را برای یافتن گوشی هایی که در تحقیقاتتان به این نتیجه رسیده اید که به دردتان میخورد، شروع کنید. هرچه در مرحله قبل، دقیقتر عمل کرده باشید، در این قدم دستتان برای محدود کردن نتایج جستجو برای گوشی که به دنبالش هستید بازتر است و نیازی نیست تا خود را در میان انبوه آگهی های عرضه شده غرق کنید.

صبور باشید

اگر گوشی موردنظر را در جستجوهای اولیه پیدا کردید، حتما زمان کافی برای مذاکره مستقیم حضوری یا تلفنی با دارنده آن صرف کنید. در این صحبتها، چیزهایی زیادی دستگیرتان خواهد شد؛ مثلا اینکه آیا با فرد منظم و مراقبت کننده ای از اموال خود طرف هستید و یا ریسک آسیب به گوشی در زمان استفاده او بالا بوده است؟ ایرادات احتمالی فعلی گوشی چیست؟ (البته اگر با فرد به اندازه کافی صادقی طرف باشید!) چرا تصمیم به واگذار کردن گوشی خود دارد؟ و ...

هر چه در این مرحله با دقت و تامل بیشتری عمل کنید، احتمال پشیمانی از تصمیمی که گرفته اید کمتر خواهد شد.

لباس نو برای گوشی فراموش نشود!

اگر با طرف معامله خود به توافق رسیدید و به خوشی و سلامتی، گوشی جدیدتان را تحویل گرفتید، حتما در همان روز برای نصب محافظ شیشه و بدنه گوشی اقدام کنید. چون دست شما به این گوشی عادت ندارد، احتمال افتادن آن از دستتان و ضربه وارد شدن به آن زیاد است. دوست جدید خود را از همان اول، تحویل بگیرید!

با گوشی فعلی چه کنیم؟

اگر نمی خواهید گوشی قدیمی خود را بعنوان پشتیبان اطلاعات نگهداری کنید، پیشنهاد می کنم آگهی آن را در سایتها و اپلیکیشنهای مختلفی که برای فروش و معاوضه کالا وجود دارد، منتشر کنید. چند نکته را برای این کار در نظر داشته باشید:

  1. صادق باشید: گوشی کم کار است یا به اندازه معمول استفاده شده؟ خراشی روی آن وجود دارد؟ ایرادی در عملکرد فعلی آن وجود دارد که قابل رفع ورجوع با تعمیرات جزئی است؟ هر چه در اعلام ویژگیهای گوشی خود با صداقت بیشتری عمل کنید، افراد بیشتری جذب آگهی شما شده و به شما اعتماد می کنند. در ضمن، زمان کمتری را هم برای مذاکرات با مشتریانی که بعد از چند دقیقه صحبت، از معامله با شما منصرف می شوند، صرف خواهید کرد.
  2. دقیق باشد: مشخصات گوشی خود را با دقت ذکر کنید. همانطور که خودتان اول برای اطلاع از مدلی که مناسب شماست اقدام به تحقیق کردید و بعد به دنبال آن مشخصات در میان آگهی ها بودید، بقیه مردم هم مایل هستند اطلاعات جزئی از اندازه و رنگ و وسایل جانبی گوشی شما داشته باشند. حتما چند عکس با کیفیت از گوشی خودتان را در آگهی درج کنید.
  3. موثر عمل کنید: بجای اینکه تعداد زیادی آگهی در سایتهای کم بیننده و غیرحرفه ای منتشر کنید، چند سایت و اپلیکیشن حرفه ای را انتخاب و آگهی خود را در آنها منتشر کنید.
  4. متفاوت باشید: در عباراتی که در شرح آگهی خود می نویسید، ابتکار به خرج دهید تا توجه بازدیدکنندگان به شما جلب شود. مقداری شوخی کنترل شده و وعده یک سورپرایز در صورت انجام معامله، آگهی شما را بین بقیه آگهی ها برجسته تر می کند.
  5. فقط مکانهای عمومی: برای ملاقات با مشتریان گوشی خود، حتما مکانهای عمومی و پرتردد را انتخاب کنید تا خدای نکرده گرفتار افراد خلافکار و سوءاستفاده گر نشوید. اگر لازم است، فردی از نزدیکان خود را هم همراه ببرید تا آرامش بیشتری در هنگام مذاکره داشته باشید.

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

گوشی معاوضه آگهی موبایل محافظ تعویض گوشی جستجو گوشی جدید ابتکار تبلت

مقالات مشابه