خلاصی از رنگ اسپری شده روی بدنه ماشین

خلاصی از رنگ اسپری شده روی بدنه ماشین

هرچه که در نگهداری از اتومبیل خود کوشا باشید، هر از گاهی ممکن است بصورت تصادفی خودروی خود را در محلی پارک کنید که در نزدیکی آن عملیات رنگکاری انجام می شود و یا دچار مزاحمتهای ناخواسته عده ای روان پریش شوید که با اسپری رنگ روی بدنه خودروی شما لکه ایجاد می کنند. برطرف کردن این لکه ها واقعا کار مشکلی است.

با من در ادامه مقاله همراه باشید تا تجربیات و تحقیقات خودم برای این کار را با هم مرور کنیم.

استفاده از استون یا پاک کننده لاک ناخن

تهیه استون به راحتی از داروخانه قابل انجام است. اگر وقت کافی ندارید یا داروخانه ای نزدیکتان نیست، از پاک کننده های لاک ناخن بسته بندی شده که در بیشتر سوپرمارکتها هم به فروش می رسد استفاده کنید که حاوی مقداری استون در خود است. ابتدا برای پرهیز از اثرات استون با پوست دست، یک دستکش پلاستیکی دستتان کنید و یک پارچه مرطوب با بافت نرم را با استون مایع و یا پاک کننده ناخن، آغشته کنید. لکه رنگ را با پارچه مالش دهید و به تناوب، قسمت کثیف شده پارچه را با قسمت تمیزتر آن عوض کنید تا لکه رنگ روی سایر قسمتها پخش نشود.

وقتی که لکه رنگ بطور کامل برطرف شد، محل تمیزکاری را با آب و مواد شوینده مناسب شستشو دهید.

خاک رس؛ ساینده طبیعی

خاک رس یک ساینده طبیعی است که بدون آسیب به سطح و رنگ اصلی بدنه، قادر به پاک کردن لکه هاست. برای این کار نرم ترین و پودری ترین خاک رس موجود در فروشگاههای رنگ و ابزار را تهیه کنید. بهتر است مقداری روان کننده هم خریداری کنید تا کار با آن راحتتر شود. به اندازه یک مف دست از این خاک را با مقداری روان کننده در آب گرم بریزید تا خمیر نرمی بدست بیاید. حالا این خمیر را با استفاده از یک پد پارچه ای نرم روی لکه های رنگ موجود روی بدنه ماشین مالش دهید. دقت داشته باشید که پیش از انجام این کارها، باید حتما بدنه خودرو را با آب و مواد شوینده شسته و خشک کرده باشید. پس از اینکه لکه های رنگ از روی بدنه پاک شد، خاک رس خشک شده روی بدنه را با یک حوله نرم و مرطوب پاک کنید.

واکس براق کننده

واکسهای براق کننده حاوی موم نخل، یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن لکه های رنگ روی بدنه خودروست. این واکسها را می توانید از فروشگاههای لوازم جانبی ماشین تهیه کنید.

این واکسها حاوی روغنهای طبیعی هستند که بدون آسیب به رنگ اصلی بدنه، قادر به پاک کردن لکه های رنگ هستند. برای استفاده، مقداری از این ماده را روی یک اسفنج ریخته و با حرکات دایره ای، قسمتهای دارای لکه رنگ را مالش دهید. در پایان کار هم برای از بین بردن آثار چربی واکس، از یک حوله نرم مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید.

 

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

رنگ خاک رس استون اسپری واکس معاوضه خودرو معاوضه ماشین لکه

مقالات مشابه