مگنت دار کردن پیچ گوشتی

مگنت دار کردن پیچ گوشتی

هرچقدر هم که دست به ابزار باشید، یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در هنگام کار مخصوصا در ارتفاع برایتان رخ دهد، این است که تنها یک پیچ برایتان مانده باشد و به محض شروع به پیچاندن آن با پیچ گوشتی، پیچ از زیر پیچ گوشتی در برود و بیافتد؛ و بدتر از آن اینکه جایی بیافتد که دیگر نتوانید پیدایش کنید!

اما مدتهاست که راه حلی برای این مشکل پیش بینی شده و بعضی از تولیدکنندگان، پیچ گوشتی ها را دارای اندکی خاصیت آهنربایی می کنند تا بتواند پیچ را به خودش جذب کند. در بازار به این پیچ گوشتی ها، مگنت دار می گویند. اما اگر به این نوع از پیچ گوشتی ها دسترسی نداشته باشید چطور؟ خبر خوب اینکه شما می توانید به سادگی، پیچ گوشتی ساده خود را به پیچ گوشتی مگنت دار تبدیل کنید.

  • روش اول: استفاده از آهنربا

 

یک آهنربای قوی تهیه کنید

اگر آهنربا از نوع میله ای باشد، بهتر است. هرچه آهنربای شما قوی تر باشد، مغناطیسی کردن پیچ گوشتی ساده تر خواهد شد. اگر وسایل بدون استفاده دارای آهنربا (مثل بلندگو، هارد دیسک، ...) در دسترس دارید، آنها را دمونتاژ کنید و آهنربایشان را دربیاورید.

پیچ گوشتی را تمیز کنید

اگر آن را شستشو می دهید و یا از پارچه مرطوب استفاده می کنید، حتما پس از تمیز شدن، آن را کاملا خشک کنید.

آهنربا را از ابتدا تا انتهای میله پیچ گوشتی، روی آن حرکت دهید

یک انتهای آهنربا را روی قسمت اتصال میله به بدنه قرار دهید و آن را تا انتهای میله روی پیچ گوشتی بکشید. سپس آهنربا را بردارید و همین کار را برای دفعات متوالی تکرار کنید. با این کار، نواحی مغناطیسی هم جهت با میدان مغناطیسی آهنربا روی میله پیچ گوشتی تشکیل می شود.

هرگز آهنربا را بصورت رفت و برگشتی روی میله نکشید؛ چون با هر بار تکرار این کار، اثر مالش قبلی را خنثی می کنید.

دوران و تکرار

پس از چندبار تکرار عمل مرحله قبل، هربار دسته پیچ گوشتی را حدود یک چهارم دور بچرخانید و مرحله قبل را از محل اتصال دسته تا انتهای میله، تکرار کنید.

پیچ گوشتی را تست کنید

اگر پیچ گوشتی قادر به جذب پیچ نبود، مراحل قبل را تکرار کنید. اگر بعد از 10 بار کشیدن آهنربا روی هر وجه میله، هنوز خاصیت آهنربایی در پیچ گوشتی ندیدید، کار را با آهنربایی قوی تر تکرار کنید.

یک پیچ گوشتی ساخته شده از فولاد سخت، می تواند خاصیت آهنربایی خود را برای ماهها حفظ کند. اگر می خواهید دوباره آن را به حالت اول (بدون مگنت) برگردانید، کشیدن آهنربا را در جهت معکوس (از انتهای میله تا محل اتصال به دسته) انجام دهید و یا میله آهنربا را چند بار با ضربه های متناوب و نسبتا محکم، به یک سطح سخت بزنید تا نواحی مغناطیسی شده بحالت نامنظم برگردد.

 

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

پیچ گوشتی آهن ربایی آهنربا پیچ گوشتی مگنت ابزار مفید

مقالات مشابه