ساخت قفسه کتاب نامرئی!

ساخت قفسه کتاب نامرئی!

قفسه های کتاب بجز وظیفه ذاتی شان که مکانی برای دسته بندی و نگهداری کتابهاست، جزو المانهای دکوراسیون منزل و محل کار هم محسوب می شوند. اگر بتوانیم این بخش از دکوراسیون را با مقداری غافلگیری همراه کنیم، جذابیت بیشتری به محل کار و زندگی خواهد داد.

آنچه که تا بحال بعنوان قفسه کتاب ساده در ساده ترین حالت خود دیده ایم، قطعه ای مستطیل شکل از چوب یا فلز است که با روشهای مختلف به دیوار متصل شده و وزن کتابها را روی خود تحمل می کند. اما اگر بتوانید قفسه کتابی برای خودتان درست کنید که ظاهرش طوری باشد که انگار کتابها بصورت معلق روی هوا به دیوار چسبیده اند، چطور است؟

در اینجا می خواهم روش ساخت یک قفسه کتاب نامرئی را با وسایلی ساده و روش ساخت ساده تر، به شما یاد بدهم.

لوازم مورد نیاز

  • یک کتاب بلااستفاده با حداقل 100 صفحه
  • نگهدارنده طبقه فلزی (گونیا) با طول پایه متناسب با عرض کتاب (حداقل 10 سانتیمتر)
  • تیغ موکت بری (کاتر)
  • خودکار
  • پیچ رزوه چوب سایز کوچک (از نوعی که گل آن صاف است)
  • پیچ رزوه چوب بزرگ با رولپلاک
  • خط کش یا متر نواری
  • چسب
  • تعدادی کتاب بعنوان وزنه

 

دوبار اندازه بگیرید؛ یکبار برش دهید

در یکی از 5 صفحه اول یا آخر کتاب، نقطه وسط طول صفحه را اندازه بزنید و یک پایه گونیای فلزی را در آن موقعیت گذاشته و دور تا دور آن را خط بکشید. سپس ناحیه خط کشی شده را به عمق ضخامت گونیا، به سمت داخل صفحات کتاب با استفاده از کاتر برش داده و گود کنید.

 

 

کاتر را کنار نگذارید

با کاتر برشی روی لبه جلد کتاب ایجاد کنید تا پایه دیگر گونیا داخل آن بنشیند و هنگام نصب، فاصله ای بین کتاب و دیوار نیفتاده باشد.

 

کاشتن پیچ در کتاب

آن قسمت از گونیا را که روی صفحات کتاب قرار گرفته، با چند پیچ به صفحات کتاب محکم کنید. این پیچ ها، صفحات کتاب را هم به یکدیگر متصل می کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پیچ کردن صفحات کتاب به یکدیگر باید همراه با فشار نسبتا زیادی روی پیچها باشد؛ چون ورقهای کاغذ در مقابل پیچیدن رزوه های پیچ مقاومت می کنند و اگر فشار کافی در هنگام بستن روی پیچها وارد نکنید، لبه های صفحات بصورت موجدار دیده خواهد شد و حقه شما برای ساخت این قفسه کتاب نامرئی لو خواهد رفت!

(آنچه که در عکس دیده می شود، استفاده از یک پیچ گوشتی برقی برای این کار است اما انجام این مرحله با پیچ گوشتی دستی، نتیجه بهتری خواهد داد.)

چسبکاری و فشار

چسب، جلد پایینی کتاب را سرجایش نگه می دارد و از پایین افتادن حفظ می کند. خود صفحات هم که در مرحله قبل با پیچ بهم متصل شده بودند. حالا وقتش رسیده که کتاب را ببندید و کتابهایی را که بعنوان وزنه کنار گذاشته بودید روی آن بگذارید. اجازه دهید که این وزن، یک شب تا صبح روی کتاب بماند تا چسب خودش را بگیرد.

بارگذاری

تعدادی کتاب روی کاردستی خودتان بگذارید. حواستان باشد ارتفاع کتابها به حدی باشد که پایه گونیا دیده نشود. اگر مثل عکس زیر، تعداد کتابها کافی نباشد، حقه خودتان را لو خواهید داد!

در اولین فرصتی که خانواده یا دوستان مهمانتان بودند، خودتان را بی تفاوت نشان دهید و منتظر چهره متعجب آنها از دیدن تعدادی کتاب شناور روی هوا بمانید!

 

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

دکوراسیون نامرئی گونیا برچسب چسب قفسه کتاب پیچ

مقالات مشابه