به کیف پول و حساب بانکی خود استراحت دهید!

به کیف پول و حساب بانکی خود استراحت دهید!

 

هدیه گرفتن یکی از خوشایندترین رویدادهای هر کودک و بزرگسالی است. اما دادن این حس خوب به عزیزانتان، برای کسی که هدیه را خریداری می کند، همراه با اندکی حس از دست دادن پول است که قبول دارید حس خوبی نیست. اگرچه خرج کردن برای عزیزانمان، تا حد زیادی این احساس ناخوشایند را از بین می برد اما اگر این هدیه قرار باشد به کسی داده شود که زیاد هم از او خوشمان نمیاید و به اجبار داریم این هدیه را می دهیم، این حس دیگر به سمت درد خواهد رفت!
خوشبهتانه راههای زیادی وجود دارد که بتوانیم در میزان هزینه ای که برای دادن یک هدیه در نظر گرفته ایم، صرفه جویی کنیم و پول صرفه جویی شده را برای مقاصد بهتری خرج کنیم:
جمعی کار کنید

اگر هدیه به مناسبتی هست که افراد دیگری از خانواده و دوستان هم این کار را انجام می دهند، بهتر است زمانی را صرف هماهنگی بین خود کنید و با روی هم گذاشتن پولهای خود، هدیه ارزشمندتر و بدردبخورتری را تهیه کنید. خودتان را جای گیرنده هدیه بگذارید: داشتن 5 پیراهن که معلوم نیست حتما مطابق نیاز و سلیقه شما باشد را ترجیح می دهید یا یک کاپشن باکیفیت؟
معمولا با این روش، علاوه بر حس خوب یک کار جمعی، نسبت ارزش به هزینه بیشتری را در مورد چیزی که بعنوان هدیه انتخاب می کنید، تامین و حتما هدیه گیرنده را بیشتر خوشخحال خواهید کرد.
صنایع دستی همیشه ارزشمند است

 اگر دستی در هنر دارید و توانایی خلق کارهای دستی را دارید، بهتر است زمانی را صرف تهیه هدیه ای با کارایی و سلیقه مدنظر فرد هدیه گیرنده کنید: بافتن شال زمستانی، ساخت قاب عکس خلاقانه، نقاشی رنگ و روغن جذاب،  دوخت کاور چرمی برای موبایل، و هزاران ایده دیگر می تواند الهام بخش استفاده از تواناییهای فردی شما برای هدیه ای باشد که به دلیل صرف وقت صمیمانه، ارزشی به مراتب بیشتر از هویت کالا خواهد داشت.

به شما قول می دهم که در 99% موارد، هزینه ای که برای ساخت هدیه خود می کنید، اختلاف بسیار زیادی با قیمت فروش موارد مشابه در بازار خواهد داشت. چه جیزی از این بهتر؟ هزینه کمتر و رضایت بیشتر!

از تواناییهای حرفه ای خود استفاده کنید

 اگر شغل شما به نوعی با خدمات فنی و تخصصی مرتبط است، می توانید زمانی را برای ارائه خدمت رایگان به هدیه گیرنده اختصاص دهید: از تدریس خصوصی دوره آمادگی تافل تا تعمیر یخچال، از کاشت ناخن و مانیکور تا تعمیر لپ تاپ، و هزاران ایده دیگر، هدیه های ارزشمندی خواهند بود که نیاز فوری هدیه گیرنده را رفع و او را مدیون شما خواهد کرد.

استفاده از گنج پنهان

 بعید است که شما هم مثل میلیونها خانواده ایرانی، چیزهای بلااستفاده در کمد و انباری خود نداشته باشید. خیلی از این اشیا، ممکن است کاملا نو بوده و حتی یکبار هم استفاده نشده باشند. پس نگاهی دقیق به موجودی کالاهای بلااستفاده خود بیاندازید و اگر هم چیزی مناسب پیدا نکردید، در سایتهای اینترنتی که آگهی های معاوضه کالا را لیست می کنند جستجو کنید تا به احتمال زیاد بتوانید کالای استفاده نشده شخص دیگری را با کالای خودتان معاوضه و یک هدیه ارزشمند را بدون صرف پول تهیه کنید.

 

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

دست دوم معاوضه صنایع دستی حساب بانکی تدریس خصوصی کیف پول کمد انباری هدیه آموزش بافتنی

مقالات مشابه