کارکردن بدون دریافت پول از مشتری و کارفرما!

کارکردن بدون دریافت پول از مشتری و کارفرما!

کار کردن حتی بصورت رایگان، ارزشمند است!

می توانید این موضوع را از وحید (پسر عموی من) بپرسید تا برایتان از مدت زمانی بگوید که بطور رایگان برای یک برند معروف مواد غذایی کار کرد. امروز او مدیر بازاریابی و فروش همان شرکت است و در یک سال گذشته، فروش شرکت را بیش از 90% افزایش داده است.

حقیقت دردناک این است که اکثر آزادکارهای تازه وارد یا مشتاق فعالیت، در روبرو شدن با برندهای بزرگ و معروف، حاضر به کار رایگان یا تهاتر خدمات خود برای آنها نیستند. در عوض، این کار را با برندهای گمنام و یا کسب و کارهای کوچکتر، با رضایت بیشتری انجام می دهند.

فارغ از این که شما یک آزادکار تمام وقت یا پاره وقت باشید، این نوع از کارکردن، قطعا متفاوت از روش کار یک کسب و کار خواهد بود. بیایید تصور کنیم که یک رستوران به تازگی در نزدیکی ما افتتاح شده و اداره کننده آن، جوانی است که به تازگی مدرک فنی حرفه ای آشپزی خود را دریافت کرده است. به عبارت دیگر، او تجربه حرفه ای چندانی ندارد.

آیا او نمی تواند در روزهایی خاص و برای مدتی معین، به مشتریان پیشنهاد غذای رایگان بدهد تا بتواند از این راه به تجربه و اعتبار کافی برسد؟ آیا او نمی تواند از یکی از دوستانش که متخصص شبکه های اجتماعی است، بخواهد در قبال یک یا چند وعده انتخاب رایگان از منوی رستوران، برایش یک صفحه شخصی و حرفه ای در اینستاگرام، راه اندازی و مدیریت کند؟ آیا این روش تهاتر خدمات را برای برطرف کردن طیف زیادی از نیازهای خود نمی تواند بکار بگیرد؟ جواب قطعا مثبت است!

وقتی این حالت را برای کسب و کارهایی دیگر تصور کنید که خدمات خود را در قبال معاوضه با سایر کالاها و خدمات، ارائه می دهند، بیشتر به عملی و راه گشا بودن آن پی خواهید برد.

مسلم است که این روش، راهی نیست که شما بخواهید کل یک کسب و کار را براساس آن پایه ریزی کنید؛ اما استفاده از تهاتر، می تواند اثر اهرمی در جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار شما داشته باشد. هدف از راه اندازی یک کسب و کار، کسب سود کافی برای برطرف کردن نیازهای مختلف زندگی روزمره و سرمایه گذاری برای آینده است. اما چه اشکالی دارد که بخشی از این نیازها و اهداف سرمایه گذاری، بطور مستقیم از طریق کالا و خدمات ارائه شده در کسب و کار شما تأمین و برطرف شوند؟

توجه داشته باشید که مردم همیشه در قبال هزینه کردن پول خود، حس احتیاط و زیان دارند. بنابراین اگر بتوانید کالا یا خدمتی به آنها ارائه دهید که در قبال آن، نیازی به پرداخت از محل نقدینگی خود نداشته باشند، این حس درد درونی را در آنها الیام داده و حس خوبی نسبت به خدمات شما پیدا خواهند کرد.

پی نوشت: من این مقاله را با تبلت و در زمانی که داخل اتوبوس در مسیر بازگشت به منزل بودم نوشتم. شما هم اگر مهارت و تخصصی داشته باشید، قطعا می توانید زمانهای مرده و مهارتهای شخصی خودتان را با کالا یا خدماتی که مورد نیازتان است، معاوضه کنید!

 

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

معاوضه آزادکار مهارت کسب و کار کار رایگان تهاتر شغل

مقالات مشابه