دمپایی ها و ماجراهای تمیزکردن

دمپایی ها و ماجراهای تمیزکردن

یک جفت دمپایی راحتی یا کفش پلاستیکی، می تواند انتخاب مناسبی برای سواحل، اطراف استخر، و پیاده روی های کوتاه باشد. هرچه که از راحتی این پاپوش های پلاستیکی برایتان بگویم، همان قدر هم باید از مشکل بودن تمیز کردنشان بدانید. اکثر ما با همه تلاشی که برای تمیز کردن کامل دمپایی ها انجام میدهیم، بازهم از نتیجه نهایی راضی نیستیم.

از آنجا که کفش های پلاستیکی به شدت باکتری های گروهی و عاشق آب را به خود جذب می کنند، باید راه تمیز کردن نقاط تماس این باکتریها با پوست پا را هم بلد باشیم.

روش اول: استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین تقریبا در همه خانه ها پیدا می شود.  علاوه بر استفاده در تمیزکاری کل محیط خانه -از کاشی های کثیف کف و دیوار گرفته تا دوش حمام-  می توانید برای تمیز کردن دمپایی ها نیز از این ماده مفید استفاده کنید.  جوش شیرین قابلیت بالایی در جذب آلودگی و باکتری دارد و برای از بین بردن بوی بد دمپایی هم می توانید از آن کمک بگیرید.

برای این کار، اول از همه پودر جوش شیرین را برای از بین بردن بوی بد روی دمپایی (در قسمتهای کثیفتر، بیشتر) بپاشید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه در همان حالت بماند. سپس ترکیبی از آب و پودر جوش شیرین به نسبت دو قاشق غذاخوری با مقدار کمی آب (در حدی که فقط حالت مرطوب پیدا کند) درست کنید و با این ترکیب مرطوب، دمپایی را لایه برداری کنید. بهتر است از یک مسواک بلا استفاده و قدیمی، استفاده و اطراف دمپایی را با این مسواک تمیز کنید. در نهایت آن را زیر آب بگیرید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود.

روش دوم: استفاده از مایع ظرفشویی

میخواهم یک کاربرد جدید برای مایع ظرفشویی به شما معرفی کنم! مقداری مایع ظرفشویی در یک کاسه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و این ترکیب را کامل هم بزنید. سپس یک اسفنج نرم را داخل کف به دست آمده بزنید و بعد اسفنج کف کرده را به کل دمپایی بکشید. حالا روی دمپایی آب بگیرید و اجازه دهید که دمپایی ها در هوای آزاد خشک شوند.

روش سوم: استفاده از ماشین لباسشویی

اگر زمان کافی برای کارهای گفته شده در دو روش بالا را ندارید، خودتان را راحت کنید و دمپایی ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. (البته لازم به گفتن نیست که نباید همراه با دمپایی هیچ لباسی درون ماشین باشد)

این کار، سر و صدای زیادی درست می کند که برای کاهش آن می توانید یک حوله هم به محتویات ماشین اضافه کنید. تنظیمات دستگاه را روی چرخش ملایم و آب سرد و یک قاشق چایخوری مواد شوینده داخل محفظه مربوطه بریزید.

بعد از خارج کردن دمپایی ها، دوباره آنها را زیر شیر آب سرد بگیرید و سپس آنها را برای 3 تا 4 ساعت در آفتاب بگذارید.

 

امیدوارم با استفاده از روشهای فوق، دفعه بعدی که از کفش یا دمپایی پلاستیکی استفاده می کنید حس بهتری داشته باشید!

 

♦ تدوین توسط تیم تولید محتوا- چی با چی

پوست مایع ظرفشویی باکتری دمپایی نظافت ماشین لباسشویی کفش جوش شیرین

مقالات مشابه